کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

معرفی کتاب

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۵ ب.ظ
کتاب «موج فتنه از جمل تا جنگ نرم» به قلم احمدحسین شریفی توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسید و در کمتر از دو ماه پس از انتشار توانست به چاپ چهاردهم برسد.
مؤلف در این کتاب به اختصار ابعاد مختلف بحث فتنه را با تکیه و تأکید بر منابع و تاریخ اسلامی و بخصوص شیعی واکاوی می‌کند.مولف در فصل اول این کتاب هفت فصلی درباره فتنه شناسی می گوید:«اصولاً چون فتنه‌گری در اغلب موارد، جز در آخرین فازهای خود، از سنخ تهاجم فرهنگی و براندازی نرم است، راه مبارزه و جهاد علیه آن نیز از سنخ مبارزة فرهنگی و جهاد فکری و فرهنگی است.»وی در ادامه فصل های این کتاب «ویژگی های فتنه» را این چنین بر شمرده و توضیح می دهد:

آغازی ناشناخته و پوشیده
فضای گردبادی
آسیب‌زنندة به آگاهان
فروخورندة فتنه‌گران
شخصیت‌محوری به جای حقیقت‌محوری
مشتبه‌سازی حق و باطل
و نیز «بسترهای اجتماعی فتنه» را این گونه نام برده و شرح می دهد:
ثروت‌گرایی و مال‌پرستی
دین‌داری غیر عالمانه
شبهه‌افکنی‌های بی‌مبنا
روابط ناسالم اداری و حکومتی: رشوه
روابط ناسالم اقتصادی
نادانی بی‌تفاوتی مردم
وی در ادامه «شگرد های فتنه گران» را به شرح زیر نام برده و بسط می دهد:
استفاده از شیوه‌های مبارزه نرم
استخدام چهره‌های موجه و مقدس
استفاده از شعارهای خوب و جذاب
سخن گفتن از اصول متعالی انسانی
تحریک احساسات
شبهه‌افنکی
تفرقه افکنی
جلب حمایت‌های خارجی
ایجاد سازمان‌های اجتماعی غیر دولتی
ایجاد فاصله میان مردم و حکومت
درآمیختن حق و باطل
در ادامه حجه الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی پس از بررسی پیامدهای فتنه به بررسی شیوه های کوتاه مدت و بلند مدت مبارزه با فتنه می پردازد.خلاصه ای 30 صفحه ای از این کتاب تقدیم کاربران فتیان می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۴۵
کتابدار ...

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و محرم

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۷ ب.ظ

در فامنین صورت گرفت :

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و محرم

به گزارش روابط عمومی اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین ، به گفته رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی فامنین به مناسبت هفته کتاب در آخرین روز هفته کتاب در دبستان دخترانه الزهرا فامنین مسابقه نقاشی برگزار شد .

 این مسابقه با حضور رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین و با موضوع کتاب و محرم برگزارگردید  . در حاشیه این مسابقه رسولی با حضور در کلاسهای این مدرسه و با طرح چند سوال از دانش آموزان در خصوص کتاب و مطالعه مفید عنوان کرد وجود کتابهای مفید از دوران کودکی می تواند جامعه ما را از لحاظ پیشرفت های علمی بیمه و تضمین کند .

 وی با اشاره به معجزه جاوید پیامبر که کتاب قرآن می باشد ، از دانش آموزان و معلمان خواست تا به یکدیگر کتاب معرفی کرده و آنرا نوعی امر به معروف ارزیابی کرد . رسولی ادامه داد بهترین هدیه ،هدیه فرهنگی می باشد و بهترین هدیه فرهنگی کتاب می باشد .

در دیدار یک ساعته به دانش آموزانی که بهترین پاسخ ها را به سوالات دادند جوایزی اهدا شد .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۷
کتابدار ...

برنامه های هفته کتاب در شهرستا فامنین

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۲ ب.ظ

رسولی : کتاب ها حافظه ملتی هستند ،که بیدار می شوند ،حتی گریزپا ترین کودک ، که به ارزش کتابخانه پی برده است ،کلید را برای گشودن دری به جهان می چرخاند .     تد هیوز

روح الله رسولی در گفت‌و گو با خبرنگار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ، به تشریح برنامه های این اداره در هفته کتاب پرداخت و اظهار داشت : کتاب از دیرباز ، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده است. ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۲
کتابدار ...

در فامنین برگزار شد

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۷ ق.ظ

در فامنین برگزار شد

برگزاری عصر شعری عاشورا در کانون ادبی وصال

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، عصر شعری عاشورا به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در کتابخانه شهید مطهری فامنین برگزار شد . به گفته رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین این عصر شعری با حضورامام جمعه ، فرماندار ، روسای ادارات و جمعی از شاعران و نویسندگان به همراه اعضای کانون های ادبی فانوس و وصال کتابخانه شهید مطهری برگزار شد . رسولی گفت : برگزاری این چنین برنامه هایی در شناساندن عاشورا و شخصیت های بزرگ  اسلام بسیار موثر می باشد . وی با تقدیر از مسئولین و اعضای کانونهای وصال و فانوس برنامه های اجرا شده توسط این دو کانون را نوید بخش پویایی و تاثیر گذاری آنان دانست و افزود کانون های ادبی می توانند در امر مطالعه و فرهنگ سازی آن بسیار شاخص باشند .

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۷
کتابدار ...

در شهرستان فامنین عنوان شد :

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۴ ق.ظ

در شهرستان فامنین عنوان شد :

حرکت در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری وظیفه ماست

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت : ما حرکت در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را وظیفه خود دانسته و در این جهت حرکت خواهیم کرد . وی خاطر نشان کرد رهنمودهای مقام معظم رهبری برای ما به عنوان نقشه راه و چراغ هدایتگر می باشد . رسولی با بیان گزارشی از فعالیت یکساله این اداره گفت : شاخص های مطالعه در سطح شهرستان رشد داشته و امیدواریم با روند رو به رشد خود شاهد ارتقا جایگاه فامنین در استان و حتی کشور باشیم .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۴
کتابدار ...