کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

برنامه های هفته کتاب در شهرستا فامنین

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۲ ب.ظ

رسولی : کتاب ها حافظه ملتی هستند ،که بیدار می شوند ،حتی گریزپا ترین کودک ، که به ارزش کتابخانه پی برده است ،کلید را برای گشودن دری به جهان می چرخاند .     تد هیوز

روح الله رسولی در گفت‌و گو با خبرنگار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ، به تشریح برنامه های این اداره در هفته کتاب پرداخت و اظهار داشت : کتاب از دیرباز ، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب نموده است. ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

رسولی گفت : با توجه به شرایط ، امکانات و پتانسیل های موجود در سطح شهرستان فامنین برنامه های اجرا شده را می توان راضی کننده و اثر بخش ارزیابی کرد ، اما از استاندارد های لازم فاصله زیاد داریم . رسولی گفت تلاش کرده ایم در فامنین کتابخانه به مرکز فعال فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود : افتتاح ایستگاه مطالعه از شاخص ترین برنامه امسال هفته کتاب در فامنین بود که استقبال زیادی هم از طرف مردم و هم از طرف ادارات صورت گرفت . رسولی ادامه داد ادارت مختلفی متقاضی استقرار سازه ایستگاه مطالعه در اداراتشان هستند که با موافقت اداره کل آماده پذیرش این سازه ها در شهرستان هستیم.

رسولی گفت از برنامه های خوب اجرا شده می توان از برگزاری عصر شعری عاشورا را توسط کانونهای وصال و فانوس نام برد که با توجه به ایام محرم برگزاری ای ن نوع برنامه ها می تواند مفید باشد .

وی یادآور شد : عضویت رایگان امسال نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می دهد که بالغ بر 400 نفر در هفته کتاب عضو کتابخانه شدند . در همین راستا حدود 220 جلد کتاب در طرح نذر کتاب به کتابخانه اهدا شد که فامنین مقام نخست را در 6 ماهه اول سال در استان را در جذب کتب اهدایی بخود اختصاص داده بود . رسولی از بازدید نزدیک به 2500 نفر از کتابخانه خبر داد و گفت نبود فضای کافی در کتابخانه ما را از پذیرش برخی مدارس مهدها  باز می داشت که با راه اندازی کتابخانه های جدید این نقیصه بزرگ نی برطرف خواهد شد .

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین افزود :اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید نیز در دیداری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان دیدار و با آرمانهای امام راحل و مقام عظمی ولایت بیعتی دوباره بستند .

رسولی با تقدیر از فرماندار شهرستان از حمایتهای وی قدردانی کرد و ادامه داد : ادارات بهزیستی ، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی  کمک های شایانی در هفته کتاب کردند .

در روز بزرگداشت کتاب از امام جمعه بصورت ویژه و همچنین از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید ، اعضای فعال در کتابخانه ، مولفین ، شاعران و مسئولین کانونهای ادبی کتابخانه به تعداد 31 نفر با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 وی بزرگترین مشکل این اداره را کمبود نیرو ارزیابی کرد و افزود اگر نیروی انسانی مورد نیاز در شهرستان وجود داشت هفته کتاب بسیار پر شور تری را شاهد بودیم .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۴
کتابدار ...

روح الله رسولی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی