کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

بازدید مهدهای کودک و مدارس از کتابخانه شهید مطهری

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۵۵ ق.ظ

بازدید مهدهای کودک و  مدارس از کتابخانه شهید مطهری

رسولی : بازدید 700 نفر از خردسالان مهدها و دانش آموزان  در 3 روز اول هفته کتاب

                به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین به گفته رسولی رییس این اداره در سه روز اول هفته کتاب بیش از 700 نفر از کتابخانه شهید مطهری بازدید کرده اند . وی گفت با حضور دانش آموزان و خردسالان مهدهای کودک توضیحاتی توسط کتابدار در مورد کتابخانه ، خدمات آن و نوع استفاده از کتابخانه داده می شود . رسولی ادامه داد کتابخانه شهید مطهری آمادگی پذیرش از بازدید کنندگان در طول سال را دارد که از این طریق کودکان با کتاب و کتابخانه آشنا و با کتاب مانوس شوند. رسولی با تاکید بر خدمات دهی مناسب و شایسته به این رده سنی تاکید کرد سالن آمفی تئاتر کتابخانه می تواند برای پخش فیلم ، برگزاری مراسم و ... در اختیار مدارس و مهدها قرار گیرد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۰۷:۵۵
کتابدار ...

بزرگداشت روز کتاب در فامنین

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۵۲ ق.ظ

فرماندار فامنین: کودکان را از کودکی با کتاب مانوس کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین در مراسمی که با حضور جمع کثیری از اعضای فعال کتابخانه شهید مطهری فامنین برگزار شده بود از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

در این مراسم فرماندار فامنین با برشمردن فواید و ارزشهای کتاب و کتابخانه ، اهمیت دادن به این دو مقوله را بسیار مهم و لازم دانست و افزود : امیدواریم با افتتاح کتابخانه های جدید بستر لازم برای رشد و شکوفایی همه جانبه در شهرستان را شاهد باشیم . وی گفت :مانوس کردن کودکان را با کتاب از دوران خردسالی ضروری است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۰۷:۵۲
کتابدار ...

اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید با امام جمعه شهرستان فامنین دیدار کردند که در این دیدار بر تشکیل کارگروه کتاب با محوریت ادارات فرهنگی نیاز شهرستان فامنین تاکید شد.روح الله رسولی عصر صبح دوشنبه  در دیدار اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید با امام جمعه فامنین به وضعیت کتابخانه های عمومی و سرانه مطالعه مردم شهرستان فامنین اشاره کرد.

 روح الله رسولی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری برنامه های هفته کتاب و برنامه های جاری کتابخانه شهید مطهری بر نقش موثر اعضای انجمن و کمیته تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با ارائه راهکارهای مناسب از طرف ادارات عضو بتوانیم شاخص های بالا تری داشته باشیم.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۲ ، ۰۷:۴۶
کتابدار ...

دانش آموزان از دوران کودکی باید با کتاب مانوس باشند

حضور رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین در مدارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، به مناسبت هفته کتاب رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین با حضور در مراسم های صبحگاهی مدارس ، دانش آموزان را با خدمات کتابخانه های عمومی آشنا کرد .

به گفته رسولی در مدارس باید بحث مطالعه و کتاب از دوران کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود تا مطالعه کتب غیر درسی جزء عادات جامعه قرار گیرد . رسولی با دعوت از دانش آموزان و معلمین برای بازدید از کتابخانه ها در طول سال از آمادگی کتابخانه ها برای در اختیار قرار دادن امکانات برای فعالیت های درسی ، فرهنگی و حتی هنری خبر داد . رسولی در ادامه با معرفی طرح کتاب من خواستار سفارش کتاب های کمک درسی از طریق این طرح شد .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۲ ، ۱۲:۲۵
کتابدار ...

ایستگاه مطالعه در فامنین

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳ ب.ظ


چهاردهمین ایستگاه مطالعه در فامنین 

بیمارستان امام حسن میزبان اولین ایستگاه مطالعه در شهرستان فامنین شد 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان به گفته رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین اولین ایستگاه مطالعه در شهرستان افتتاح شد . این افتتاحیه که با حضور فرماندار ، معاون مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان ، امام جمعه شهرستان ،بخشداران و روسای ادرات مستقر در فامنین برگزار شد .در ابتدای این جلسه رسولی با عرض خیر مقدم به مدعوین ، این سازه را شروع خوبی برای ارتقا سطح مطالعه در شهرستان عنوان کرد و مدعی شد این اداره آمادگی پذیرش و پیگیری سازه های بعدی ایستگاه مطالعه را در برخی از ادارات که تمایل به استقرار آن دارند را دارد. رسولی ادامه داد رشد و شکوفایی هرجامعه بستگی به مطالعه افراد و اقشار آن جامعه دارد . در ادامه دکتر جباری رییس بیمارستان نیز با اشاره به تمدن سازی نوشته و کتابت در هرجامعه خاطر نشان کرد وجود سرانه مطالعه بالا در هر جامعه نشان دهنده پیشرفته و متمدن بودن آن جامعه است . وی سیستم های نویی همچون ایستگاه مطالعه را نوید بخش آینده ای خوب برای کشور دانست .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۲ ، ۱۲:۱۳
کتابدار ...

تفاهم نامه همکاری

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۴۷ ب.ظ

 

در شهرستان فامنین منعقد شد:

تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کتابخانه های عمومی با کمیته امداد امام خمینی (ره)           

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه بیان داشت رسیدن به نقطه عطف فرهنگی مستلزم همکاری بین تمام ادارات و مسئولین شهرستانی است که این همکاری ها می تواند در قالب تفاهم نامه گسترش یابد . وی نیاز جامعه امروزی را تلاش پیگیر و مجدانه تمام ادارات بویژه ادرات فرهنگی دانست و افزود اداره کتابخانه های عمومی آماده همکاری با تمام ادارات در جهت کم نمودن دغدغه های های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در بحث کتاب و کتابخوانی است . رسولی خاطر نشان کرد در این تفاهم نامه بر تلاش برای استفاده از پتانسیل های  هر دو اداره تاکید شده است .رسولی افزود با اجرایی شدن این تفاهم نامه ها امیدواریم سرانه مطالعه مفید در سطح شهرستان بصورت جهشی ارتقا یابد . در ادامه کرمی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فامنین نیز با اعلام آمادگی این اداره برای همکاری کامل برای به نتیجه رسیدن بندهای تفاهم نامه تاکید کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که اقشار و جامعه هدف این سازمان از خدمات کتابخانه ای به نحو احسن برخوردار شوند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۲ ، ۱۴:۴۷
کتابدار ...

در شهرستان فامنین صورت گرفت :

برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه شهرستان فامنین

معاون فرماندار : در هفته کتاب تمام ادارات می بایست نقش آفرینی نمایند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان فامنین در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد . در ابتدای این جلسه حمیدی معاون فرماندار با تاکید بر اهمیت دادن به بحث کتاب و کتاب خوانی ، رفع دغدغه های مقام معظم رهبری را خواستار شد و تاکید کرد تمام ادارت سطح شهرستان می بایست در طول سال و بخصوص هفته کتاب نقش آفرینی نمایند . وی با برشمردن گامهای ارزشمند اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین در امر کتاب و کتابخوانی با  تقدیر از رییس این اداره یادآور شد روستاهای بزرگ این شهرستان پتانسیل راه اندازی و ایجاد کتابخانه را دارا می باشند .ایشان هفته کتاب را فرصتی برای تمامی اقشار جامعه دانست و افزود : از این هفته باید استفاده های لازم را برد .

در ادامه رسولی با ارائه گزارشی از روند اجرایی مصوبات جلسات قبل از برخی ادارات که همکاری های خوبی داشتند تشکر کرد و خاطر نشان کرد رفع نواقص و بالابردن سرانه و شاخص های کتابخوانی جزء دغدغه ها و برنامه های این اداره می باشد که خود را ملزم به رفع همه آنها می داند . وی از راه اندازی سازه ایستگاه مطالعه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود با تدابیر اندیشیده شده دو روستا از روستاهای بزرگ با همت اهالی روستاها آماده راه اندازی کتابخانه می باشد . رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین برنامه های آتی این اداره را برای هفته کتاب برشمرد و از برگزاری برنامه های فرهنگی متنوعی همچون بازدید مدارس و مهدها از کتابخانه ، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی ، مراسم بزرگداشت هفته کتاب ، نقد ادبی و چندین برنامه دیگر در هفته کتاب امسال خبر داد .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۵۹
کتابدار ...

مسابقه خلاصه نویسی

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کودکان در فامنین

مسابقه خلاصه نویسی در بخش کودکان کتابخانه شهید مطهری برگزار شد .

به گزار ش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان به گفته رسولی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین مسابقه خلاصه نویسی به مناسبت عید بزرگ غدیر در بخش کودکان کتابخانه شهید مطهری برگزار شد . رسولی ادامه داد : در این مسابقه که با حضور اعضای کودک برگزار شد آثار برگزیده در بخش تابلو اعلانات بخش کودکان نصب شد و به برگزیدگان هدایایی نیز داده شد .رسولی با تشکر از اعضای فعال بخش کدک این کتابخانه عنوان کرد  این برنامه به همت گروهی از اعضای کودک فعال کتابخانه شهید مطهری برگزار شد .

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۵:۰۳
کتابدار ...

ایستگاه مطالعه در فامنین

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۵۹ ب.ظ

بیمارستان امام حسن (ع) اولین ایستگاه سازه های ایستگاه مطالعه در فامنین

تفاهم نامه راه اندازی ایستگاه مطالعه در  بیمارستان امام حسن (ع) فامنین منعقد شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان ، رسولی رییس اداره شهرستان فامنین با بیان اینکه سطح سرانه مطالعه در این شهرستان  نسبت به استاندارد کشوری پایین است  نیاز این شهرستان به طرح هایی چون ایستگاه مطالعه بیشتر احساس می شود . رسولی گفت : به همین منظور با مکاتبات و رایزنی های صورت گرفته  مقرر شد این سازه در بیمارستان امام حسن (ع) جانمایی شود . در جلسه انعقاد این تفاهم نامه دکتر جباری  رییس بیمارستان با استقبال از این طرح جدید وجود این سازه را گامی در جهت ارتقا سطح آگاهی و علمی شهروندان دانست و ابراز امیدواری کرد استقبال خوبی از کتابهای ارائه شده به عمل آید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۴:۵۹
کتابدار ...