کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

معرفی کتاب

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ق.ظ
مدرسه ی رویایی/کورویانگی

 

انتشارات قطره

تتسوکو نویسنده کتاب در حقیقت اومده تجربیات واقعی از کودکی خودش را نوشته . وقتی بچه بود و به کلاس اول رفته فوق العاده شلوغ و شیطون و یک جورایی ناآروم بوده و اونو از مدرسه اخراجش می کنن . مادرش خیلی تحقیق می کنه و مدرسه جالبی پیدا می کنه و اون را به اونجا می بره . جایی که برنامه درسی مشخصی نداشته ، کلاس ها واگن های قطار بودند و بچه ها همه چیز را با عشق و به صورت عملی یاد می گرفتند . مدیری که فوق العاده صبور و دارای سواد روان شناسی بالایی بوده و توی رفتار با بچه ها خیلی محتاط و علمی عمل می کرده . تمام این عوامل از تتسوکو دختری خوب و مسئول می سازه که بعدها به یکی از شخصیت های تلویزیونی معروف ژاپن تبدیل می شه .

خوب بود خوشم اومد باید بگم ساده نوشته شده و از نظر ادبی ارزش چندان زیادی نداره اما موضوعش واقعی بودنش و علم به وجود چنین انسان های بزرگی واقعا احساس خوبی در آدم ایجاد می کنه . کما این که من کلا از چنین داستان هایی که توی فضای مدرسه بگذره هم خوشم می یاد برام جالبه . قسمت های زیبایی از کتاب از داشتن چشم اما ندیدن زیبایی ، داشتن گوش اما نشنیدن موسیقی ، داشتن عقل اما آگاه نشدن از حقیقت ، داشتن قلبی که هرگز نتپیده پس هرگز نسوخته باید ترسید . مرگ یعنی این که یاسوآکی – چان دیگر هرگز به مدرسه نخواهد آمد . مثل آن جوجه ها بود ، وقتی که مردند ، هر چه قدر آن ها را صدا زد دیگر هرگز تکان نخوردند .

قسمت های زیبایی از کتاب

از داشتن چشم اما ندیدن زیبایی ، داشتن گوش اما نشنیدن موسیقی ، داشتن عقل اما آگاه نشدن از حقیقت ، داشتن قلبی که هرگز نتپیده پس هرگز نسوخته باید ترسید .

 مرگ یعنی این که یاسوآکی – چان دیگر هرگز به مدرسه نخواهد آمد . مثل آن جوجه ها بود ، وقتی که مردند ، هر چه قدر آن ها را صدا زد دیگر هرگز تکان نخوردند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۷
کتابدار ...

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی