کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

نشست کتابخوان مرداد

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۵ ب.ظ

کتابخانه عمومی شهید مطهری روز سه شنبه مورخ 1395/5/26 اقدام به برگزاری چهارمین  نشست کتابخوان خود در محل سالن مطالعه کتابخانه نمود.



 کتابهای معرفی شده در چهارمین نشست کتابخانه ای:


  همسران سازگار نوشته   محمد علی حسین زاده

مرقع صد رنگ نوشته محمدکاظم کاظمی

درباره فرهنگ نوشته تی .اس.الیوت    

گریه های امپراطور نوشته فاضل نظری     

رفتار با کودک  نوشته زهرا معتمدی           

نوشته های پراکنده نوشته صادق هدایت 

                         

 

*کتاب:    همسران سازگار                 * نویسنده:    محمد علی حسین زاده                     * معرفی‌کننده: طاهره حاجیلو

* ناشر: موسسه آموزشی امام خمینی(ره)                       * سال نشر: 1391                      *موضوع:دین

متن معرفی .......

برای رسیدن به آسایش و آرامش در کنار همسر بعنوان هدف ازدواج، سازگاری نقش بسزایی دارد و این کتاب میکوشد راهکارهای رسیدن به این سازگاری دوطرفه را شرح دهد.
یکی از مهم­ترین دغدغه جوانان جویای همسر و پدران ومادرانی که می خواهند وظیفه تزویج فرزندان را انجام دهند، یافتن شریکی برای زندگی مشترک است که روحیه توافق و انطباق داشته باشد، ازاین رو شناخت عامل سازگاری میان زن وشوهر و راهکارها ، مهارت ها و فنون پیدایش وبقای آن، همچنین آسیب شناسی آن از مهم ترین مسائلی است که نگارنده را به بررسی این مهم رهنمون کرده است.

چارچوب اصلی کتاب به این شرح است که عوامل سازگاری بین همسران را به 3 بخش کلی تقسیم می کند:

الف)عوامل اخلاقی که در این بخش «عفت وحیا، خلق نیکو، حسن ظن، قناعت، رفق ومدارا، پرهیز از لجاجت، پرهیز از حسادت و...» شرح داده شده که مباحث مبسوطی درباره هر کدام ازاین عناوین مطرح می شود.

ب)عوامل رفتاری این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است چون این عوامل رفتاری می توانند حالت های پنهان فرد را آشکار سازد و همسر را با نشانه های رفتاری که کاملا هویداست، آرامش بخشد و از حالت های بد دلی، دو دلی و سر در گمی نجات دهد. در این بخش به عوامل مهمی همچون خوش رویی، خوش زبانی، اظهار مهر وقهر، تشکر وسپاسگزاری، احترام به همسر، هدیه دادن، انتخاب مهریه سبک و تدبیر ومدیریت اشاره شده است.

 

 

*کتاب:    مرقع صد رنگ                   * نویسنده:    محمدکاظم کاظمی                       * معرفی‌کننده: محمد بلند گرامی

* ناشر: سپیده باوران                        * سال نشر: 1388                                             *موضوع:ادبیات

متن معرفی ......

این کتاب مجموعه‌ای از صد رباعی بیدل است با شرح و توضیح که در سلسله کتابهای صدشعری انتشارات سپیده‌باوران چاپ شده است. برای این که عزیزان تصویر کامل‌تری از آن داشته باشند، مولف بخشی از مقدمه را همراه با شرح یکی از رباعیها در اینجا نقل می‌کند.

پاره‌ای از مقدمه‌ی مرقّع صدرنگ:

   چیده است در این مرقّع تحسینی‌

   هر رقعه‌، دماغ‌ِ صد چمن گلچینی‌

   در مکتب شوق‌، کم کسی دارد یاد

   دیوان رباعی‌ای به این رنگینی‌

   و این دیوان رنگین‌، قریب به چهار هزار رباعی دارد. شاید رباعی سرودن با این کمیت در تاریخ شعر فارسی بی‌سابقه باشد و با این کیفیت نیز کم‌سابقه‌. (می‌گویم «کم‌سابقه‌» و نه «بی‌سابقه‌»، چون دیگر نامداران این عرصه را از یاد نبرده‌ام‌.)

*کتاب: رفتار با کودک                                  * نویسنده:    زهرا معتمدی                 * معرفی‌کننده: امیرحسین جلیلی

* ناشر: لک لک                                            * سال نشر: 1373                               *موضوع: روانشناسی

متن معرفی ......

ـ کتاب با مقدمه ای روشنگر و مفید آغاز می شود. در این مقدمه نکات لازم قبل از ورود به مباحث اصلی کتاب گنجانده شده است. با طرح این مسأله که:

«خانواده مهمترین عامل سازنده شخصیت کودک است

و این مطلب که:

هر پدر و مادر دلسوزی برای آنکه در تربیت کودک خود موفق تر باشد و با اطمینان بیشتری به روش تربیتی خود ادامه دهد، باید برخی اطلاعات ضروری را داشته باشد.

نویسنده سعی می کند توجه والدین را به ضرورت آگاهی از مطالب کتاب و به کار بستن دستورات تربیتی آن جلب کند. در نتیجه گیری پایان مقدمه، به درستی این نکته مورد تأیید قرار گرفته است که تربیت نه یک کار تخصصی است که نیاز به تحصیلات دانشگاهی داشته باشد و نه یک کار پیش پا افتاده که بدون داشتن اطلاعات لازم بتوان در انجام آن موفق بود. این نکته یک موضوع قابل طرح و بحث است. یعنی قبل از هر چیز خانواده ها باید به این مسأله آگاهی پیدا کنند که داشتن معلومات اولیه جهت یک تربیت صحیح ضروری و لازم است.

در این کتاب 13 موضوع از نکات رفتاری و تربیتی کودکان مورد بحث قرار گرفته است. انضباط، ترس، حسادت، دروغگویی، ناسازگاری کودکان با یکدیگر از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب است. از دیگر محاسن کتاب این است که به مباحث نظری و تئوری نپرداخته همچنین شیوه بحث مناسب و منظم است. ازجمله ویژگیهای دیگررفتار عینی و ملموس کودک مورد توجه قرار گرفته و توصیه های عملی مطرح شده در هر بخش مجموعه ای از نکات قابل اجرا و عملی را در بر می گیرد.

 

*کتاب: نوشته های پراکنده                * نویسنده:    صادق هدایت                              * معرفی‌کننده: محمد حاتم گویا

* ناشر: جامه دران                              * سال نشر: 1383                                            *موضوع: ادبیات

متن معرفی ......

معرفی کوتاه:علاوه بر نوشته‌های گوناگونی که از «صادق هدایت» به صورت کتاب مستقل و جداگانه منتشر شده، نوشته‌های دیگری نیز از وی به‌طور پراکنده به یادگار مانده است. قسمتی از نوشته‌های این مجموعه آثاری است که در زمان حیات هدایت به صورت جزوه‌های کوچک به چاپ رسیده و عنوان بیشتر آن‌ها در فهرست آثار وی ذکر شده است. متن برخی از نوشته‌هایی که در مجموعه حاضر چاپ شده، مطابق متنی است که صادق هدایت در زمان حیات خود در آن تجدیدنظر کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۶
کتابدار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی