کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

اولین نشست کتابخوان

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ

 کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار کرد :

                            نشست کتابخوان کتابخانه ای


نشست کتابخوان کتابخانه شهید مطهری با معرفی 6 کتاب و با حضور اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد. در این نشست که در سالن آمی تئاتر کتابخانه برگزار می شد کتابهای پرسشها و پاسخ های دانشجویی (ویژه ماه مبارک رمضان)، ملاصدرا، کمال الملک، رونویسی از بهار، فرهنگ ایران پیش از اسلام و پرسشها و پاسخ های دانشجویی(عرفان و تصوف) معرفی شدند.


این نشست با معرفی 6 کتاب، که در ادامه به مرور اجمالی آنها می پردازیم، به کار خود خاتمه داد.

«پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ویژه ماه رمضان» نوشته: گروه مولفان/ ارائه توسط : مهدی عبدی (عضو کتابخانه)

پرسش ها و پاسخ های دانشجویی ویژه ماه رمضان که نهمین کتاب از مجموعه کتاب‏‌های پرسش ها و پاسخ های دانشجویی است به وسیله گروه مؤلفان مرکز مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در چهار بخش و پاسخ به  126 سئوال تألیف شده که عبارتند از: 1. ماه مبارک رمضان. 2. تاریخ و سیره، 3. فلسطین و قدس و 4 احکام ماه رمضان.

«ملاصدرا» نوشته: هانری کربن، ترجمه: ذبیح الله منصوری / ارائه توسط: رضا سلیمی (مولف و نویسنده)

کتاب ملاصدرا در 385 صفحه توسط انتشارات جاویدان چاپ و نشر شده و توسط مترجم معروف ذبیح الله منصوری ترجمه شده است. قالب این کتاب را هم می توان رمان و هم تاریخ و هم فلسفه نامید. نویسنده مطالب علمی و تاریخی را با قلمی روان و ترجمه ای بسیار شیوا بصورت پیوسته بیان کرده است. بطوری که در پایان خواندن این کتاب خواننده با تاریخ شاه عباس صفوی و تاحدودی بوعلی سینا و زندگی و نظریات علمای دینی و طرز زندگی عرفا و صوفیان و اعتقادات آنان و در بخش علمی ، با فلسفه ملاصدرا و بوعلی و برخی از فلاسفه ی یونان و ... آشنا می شود.

 

«کمال الملک» نوشته: حمید باقرزاده/ ارائه توسط: مهناز حاجیلو (عضو کتابخانه و هنرمند)

کتاب حاضر در مورد احوال کمال الملک هنرمند بزرگ ایرانی نوشته شده است.با مطالعه این کتاب علاوه بر آشنایی با هنرمند بزرگ ایران می توانیم با اوضاع و احوال آن دوره نیز آشنا شویم .

در این کتاب چنین آمده است کمال الملک فرزند میرزا رضا خان غفاری از اهالی کاشان در سنه 1270 هجری قمری متولد شد. میرزا رضا خان چون فرزند خود را مستعد در حوزه هنر می بینند ایشان را به تهران می فرستند.ایشان نقاشی را نزد استاد مزین الدوله که در آن زمان اولین نقاش ایران بود آموخت.

«رونویسی از بهار» نوشته: غلامرضا بکتاش/ارائه توسط: احمد عسگری (مسئول کتابخانه سیار)

رونویسی از بهار» عنوان کتاب شعری است از غلامرضا بکتاش که توسط انتشارات کانون وارد قفسه های کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون شده است . این کتاب دوازده عنوان شعر دارد. و برای گروه سنی ب و ج مناسب می باشد.

«فرهنگ ایران پیش از اسلام» نوشته: محمد محمدی/ ارائه توسط: محمد حاتم گویا(فعال فرهنگی شهرستان)

کتاب فرهنگ ایرانی پیش از اسلام در یازده گفتار تنظیم شده است: هر گفتار به مقاله‌ی جداگانه‌ای می‌ماند که مقدمه، چند زیربخش و نتیجه‌گیری پایانی دارد. مستندسازی بحث‌ها با پانوشت‌های هر صفحه انجام شده و هم از کتاب‌های کهن و هم از کتاب‌های خاورشناسان نقل قول شده است. جمله‌ها بسیار روان و پاراگراف‌بندی تا اندازه‌ی زیادی سازمان‌یافته انجام شده است.

« پرسش ها و پاسخ های دانشجویی عرفان و تصوف» نوشته : محمدرضا کاشفی /ارائه توسط: روح اله رسولی(رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین)

با توجه به رسانه های جدید و هجمه های زیاد بر ضد احکام و شریعت ،وجود شبهات و سوالات جوانان ،فلسفه احکام و ... کتاب حاضر با عنوان پرسش ها و پاسخ های دانشجویی که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و معاونت مطالعات راهبردی-اداره مشاوره و پاسخ تهیه شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۴
کتابدار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی