کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

نشست کتابخوان مدرسه ای

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ
برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) ماماهان



نشست مذکور روز دوشنبه 13 بهمن با حضور روح اله رسولی رئیس اداره کتابخانه هی عمومی شهرستان فامنین، محمدرضا رسولی معاون فرهنگی و پرورشی اداره آموزش پرورش، ربانی کارشناس قرآن، نماز و عترت اداره آموزش و پرورش، دبیران و دانش آموزان در مدرسه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) ماماهان برگزار شد.

در این نشست نه نفر به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:
 
«کیمیاگر » نوشته پائولو کوئیلو / ارائه توسط: زهرا وکیلی (دانش آموز)
 این کتاب بصورت فلسفی با مضامین عرفانی نوشته شده است. در این کتاب با چوپانی به نام سانتیاگو آشنا می شویم و دین او مسیحی و با سواد می باشد . داستان این چوپان با یک خواب آغاز می شود که وی خواب می بیند گنجی در اهرام مصر مدفون است و قصد وی برای پیدا کردن این گنج اتفاقاتی در بین راه برای او در رسیدن به این گنج می افتد
 «کویر» نوشته : دکتر علی شریعتی/ ارائه توسط: فاطمه وکیلی (دانش آموز)
 این کتاب از کتاب‌های دکتر علی شریعتی است که دارای بخش‌های مختلفی می باشد که هر قسمت دست کم آیه‌ای از قرآن کریم آورده شده است. این کتاب شامل مقاله‌های فلسفی و ادبی و گاهی همراه با مسائل تاریخی است.یکی از جملاتی که در این کتاب آورده شده این می‌باشد « و پیش از آن که بیندیشی که چه بگویی بیندیش که چه میگویم»
 «درآمدی بر شکل گیری شخصیت انسان» نوشته : رضا فرهادیان / ارائه توسط: فاطمه رستمی(دانش آموز)
 این کتاب همچون سایر آثار رضا فرهادیان همچون چگونه زیستن، هنر معلمی و ... مفید و قابل استفاده می باشد. این کتاب شامل فصل می‌باشد که درباره ارتباط والدین با نوجوانان، ارتباط معلمین با دانش آموزان و آموزش و پرورش صحیح نوجوانان مطلب و اطلاعات خوبی ارائه شده است.
 «دختر شینا » نوشته : بهناز ضرابی زاده/ ارائه توسط: سحر مظفری(دانش آموز)
این کتاب از کتاب‌های دفاع مقدس و در زمینه روایت قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر می باشد . خاطره نگار این کتاب خانم بهناز ظرابی زاده می باشد که در دو بخش قبل از ازدواج و بعد از ازدواج ایشان می باشد و در 19 فصل گردآورده شده است.
«1000 سوال و جواب علمی » نوشته بریجت آردلی / ارائه توسط: فاطمه قربانی(دانش آموز)
 این کتاب توسط انتشارات خشایار در سال 1374 منتشر شده است که در فصول مختف پاسخگوی مناسبی برای سوالات علمی می باشد این کتاب دارای 10 فصل که از خلقت جهان، زمین، گیاهان و جانوران و ... تشکیل شده است که تلاش دارد جواب ها را علمی پاسخ دهد.
«مهمان مدینه» نویسنده ابراهیم اکبر زاده/ ارائه توسط: فهیمه هاشمی(دانش آموز)
 
مهمان مدینه عنوان کتابی است از ابراهیم اکبر زاده که به بیان داستانی کودکانه از شهادت مظلومانه امام هشتم امام رضا (علیه السلام) می پردازد. در این کتاب داستان دو تاک پیر و جوان در تاکستان به تصویر کشیده شده است که قرار است انگورهای زهرا گین از آنها تهیه شود.
«آخرین مصلح»نوشته: سید محسن قدسی پور/ ارائه توسط: ریحانه هاشمی(دانش آموز)
این کتاب از سری کتاب‌های داستانی مربوط به آخرین پیامبر حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله و سلم) می‌باشد که با آوردن داستان‌های زیبا و آموزنده به داستان زندگی این پیامبر می پردازد . در این کتاب 160 صفحه‌ای که توسط انتشارات براق قم منتشر شده است داستان‌های زیبایی آورده شده است. این کتاب ویژه نوجوانان و در رده بندی دیویی مربوط به ادبیات نوجوانان می باشد.
«منازل الاخره» نوشته : شیخ عباس قمی/ ارائه توسط: لیلا فرهادی(دانش آموز)
کتاب منازل الاخره اثر شیخ عباس قمی معروف به محدث قمی که کتاب‌های خوب و مفیدی همچون مفاتیح الجنان، منتهی الامال و ... را تالیف کرده است در این کتاب به سیر انسان پس از مرگ می پردازد . این کتاب در 10 منزل نوشته شده که بنا به هر منزل سختی‌ها و دلایل این سختی‌ها بررسی شده است.
«تو تویی» نوشته : زضا آرمیون / ارائه توسط: فرشته قربانی حیدری(دانش آموز)
این کتاب بهترین کاندیدای جشنواره خوارزمی این نویسنده می‌باشد که وی کتاب های متعددی ازجمله کتاب سه جلدی زندگی کن می باشد. این کتاب شامل داستان‌های کوتاه و آموزنده‌ایست که به انسان می آموزد خودش باشد و از نفاق دوری نماید.
سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۳
کتابدار ...

نظرات  (۱)

۱۷ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۲۵ مهندس رضا عباسی

با عرض سلام و احترام

مطالب  وبلاگتان بسیار عالی و مورد پسند بود.گروه مدرسین پایتخت کلیه ی سوالات امتحانی مدارس،کنکور،دانشگاه های دولتی و آزاد را به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده و توسط متخصصین فعال کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه های برتر کشور در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.در ضمن باعث افتخار ماست که   لینک سایت گروه مدرسین پایتخت را در وبلاگتان ببینیم.

با سپاس فراوان

گروه مدرسین پایتخت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی