کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

وبلاگ کتابخانه شهید مطهری فامنین

کــــــــــافه کــتـــاب

کتابخانه عمومی شهید مطهری در سال 1370 در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با 400 متر مربع زیر بنا افتتاح گردید.
این کتابخانه در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد اعظم شهر فامنین واقع است.
کتابخانه شهید مطهری دارای سالن مطالعه، بخش مرجع، بخش کودکان، بخش نشریات، سالن آمفی تئاتر، و ایستگاه رایانه برای اعضا جهت جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت پر سرعت می باشد.
کتابخانه در دو شیفت کاری صبح و بعداز ظهر ، روزهای زوج جهت استفاده خانم ها و روزهای فرد جهت استفاده آقایان می باشد.
ساعت فعالیت: 7:30 لغایت 19 (پنج شنبه ها تا ساعت 13:00)
شماره تماس: 08136823989

بایگانی

خیرین در احداث کتابخانه مساعدت داشته باشند

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰ ق.ظ

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین تأکید کرد:

خیرین در احداث کتابخانه مساعدت داشته باشند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین خواستار مساعدت‌ خیرین در زمینه احداث کتابخانه شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره  کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین، روح‌الله رسولی در همایش خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان به میزبانی کتابخانه عمومی دانش، کمک‌ها و مساعدت‌های خیرین را امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری خواند و اظهار کرد: برای رسیدن به هدف اداره کتابخانه‌ها که همان جامعه‌ای پویا و پیشرفته است حضور و همکاری خیرین لازم و ضروری است

وی تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که خیراندیشان در هر زمینه کمک حال حکومت باشند آن جامعه قطعاً پیشرفت خواهد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع) در خصوص کار خیر عنوان کرد: کتابخانه دانش، به عنوان تنها مکان فرهنگی در بخش پیشخور می‌تواند نقش موثری در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی مردم به خصوص مطالعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی دانش تأثیرات به‌سزایی در بین اقشار مختلف مردم به خصوص بانوان و قشر جوان داشته است، گفت: این کتابخانه نیاز به برخی امکانات و مشارکت فعال خیرین دارد.

در ادامه یکی از روحانیون برجسته و از اعضای مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان فامنین با ذکر ویژگی‌های خیرین در قرآن و روایات، داشتن روحیه خیرخواهی را یک نعمت الهی دانست که خداوند به برخی انسان‌های منتخب داده است.

حجت‌الاسلام مجتبی حیدری روحیه خیر را یک فرصت و به نوعی امتحان الهی دانست و گفت: مطالعه پایه و اساس فرهنگ و موتور محرکه یک جامعه است.

وی با بیان اینکه در دین بر خواندن و مطالعه تاکید فراوان شده است، گفت: کتابخانه‌ها در زمینه ارائه شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی پیشرو هستند و باید زمینه را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم فراهم کرد.

عضو مجمع شورای حل اختلاف فامنین حضور خیرین برای ساخت و تجهیز کتابخانه را مهم‌تر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی عنوان کرد و افزود: انسان با ورود به کتابخانه احساس معنوی و آرامش خاصی پیدا می‌کند.

وی در این مراسم ضمن اعلام حمایت‌های خود از کتابخانه به صورت مالی با ارائه پیشنهاداتی خواستار برگزاری مجدد و مستمر این گونه همایش‌ها در سال آتی شد و قول مساعدت و همیاری برای تجهیز کتابخانه دانش را داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
کتابدار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی